Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności . Warunki dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.
Edukacja Teczka Pracy z Dziećmi i Młodzieżą z Orzeczeniem o Potrzebie Kształcenia Specjal...

Teczka Pracy z Dziećmi i Młodzieżą z Orzeczeniem o Potrzebie Kształcenia Specjalnego

Publikacja

Obszerna baza scenariuszy zajęć i gotowych ćwiczeń usprawniających procesy poznawcze dla dzieci i młodzieży niesłyszącej lub słabosłyszącej, niewidomej lub słabowidzącej, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją.
Multimedialny serwis obejmuje pakiet materiałów "na start" oraz dopełnienie cyklu - teczki tematyczne.

Opcje zakupu

Stock state icon Dostępność: Ograniczona ilość
Price icon Cena: Netto
TECZKA PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ

Z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego

 

 

Co zyskujesz?

 

 

Ilustrowane programy ćwiczeń

Do szczegółowo opisanych problemów osoby z afazją, zespołem Aspergera, dysfunkcjami wzroku, słuchu i wielu innych zaburzeń, oraz zabawy manipulacyjne doskonalące sprawność manualną oraz orientację przestrzenną,

 

Pendrive

karty pracy w formie elektronicznej, 58 różnych odgłosów zwierząt i dźwięków z codziennego otoczenia idealnych do zajęć z dziećmi autystycznymi, zbiór piosenek urozmaicających prowadzenie zajęć i utworów relaksacyjnych do wykorzystania m.in. przy rehabilitacji

 

 

Materiały dla rodziców

wskazówki oraz zasady motywacji do pracy, skrypty rozmów z rodzicami dzieci i młodzieży z orzeczeniem, ćwiczenia dotyczące określonych rodzajów niepełnosprawności, które skutecznie przekonają do wspierania terapii dziecka

 

 

Gotowe dokumenty

IPET-y, wykaz obowiązujących aktów prawnych wraz z komentarzem praktyka, indywidualizacja, dostosowanie wymagań oraz ocenianie uczniów z orzeczeniem

 
Dlaczego warto?
 

Przygotowanie nawet do najtrudniejszych zajęć zajmuje nie więcej niż 30 minut:

  • Ilustrowane programy ćwiczeń rozmachowych, motoryki małej i precyzyjnych ruchów ręki, z wykorzystaniem prostych rekwizytów
  • Zabawy manipulacyjne doskonalące sprawność manualną oraz orientację przestrzenną
  • Zestaw ćwiczeń do szczegółowo opisanych problemów osoby z afazją do wykorzystania lub dostosowania do własnych potrzeb

Zróżnicowane formy materiałów - nigdy nie zabraknie Ci pomysłów, jak utrzymać zainteresowanie podopiecznych na zajęciach:

  • 58 nagranych na pendrivie różnych odgłosów zwierząt i dźwięków z codziennego otoczenia idealnych do zajęć z dziećmi autystycznymi
  • Zbiór piosenek urozmaicających prowadzenie zajęć
  • Zestawy nagrań relaksujących do wykorzystania podczas rehabilitacji

Dzięki gotowym materiałom do pracy w domu, szybciej i skuteczniej osiągniesz postępy u Twoich podopiecznych:

  • Wskazówki dla rodziców oraz zasady motywacji do pracy
  • Skrypty rozmowy z rodzicami dzieci i młodzieży z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
  • Ćwiczenia dotyczące określonych rodzajów niepełnosprawności, które skutecznie przekonają do wspierania terapii dziecka
Jak korzystać?

 Krok 1   Sprawdź w Zeszycie 1:

  • które przepisy prawne i w jaki sposób regulują Twoją pracę,
  • jak dostosować zajęcia do indywidualnych potrzeb dziecka,
  • o czym należy pamiętać współpracując z dziećmi i młodzieżą z poszczególnymi dysfunkcjami,
  • jakie obowiązki spoczywają na nauczycielu, dyrektorze placówki i rodzicach osoby z orzeczeniem,
  • w jaki sposób ewaluować swoją pracę oraz jakich wymaga dokumentów.

 Krok 2  Wybierz scenariusz z Zeszytu 2:

  • kierując się zdiagnozowaną przez poradnię dysfunkcją dziecka - materiały podzielone na rozdziały wg rodzaju dysfunkcji,
  • szczególną uwagę zwrócić należy na podpunkt "Adresaci" - przy każdym scenariuszu dokładnie jest opisana osoba/grupa osób, dla których przeznaczony jest dany materiał,
  • po wybraniu scenariusza masz do dyspozycji gotową tabelę z uzupełnionymi wpisami do dziennika,
  • przebieg zajęć jest już opracowany, zatem wystarczy się z nim zapoznać i rozpocząć pracę z dziećmi.

 Krok 3    Rozdaj uczestnikom zajęć karty pracy:

  • do każdego scenariusza specjalista opracował zadania niezbędne do rozwijania poszczególnych umiejętności dzieci oraz organizacji atrakcyjnych zajęć,
  • jedyne co musisz zrobić, to wyciągnąć kartę z zeszytu i skserować ją w dowolnej ilości!

 Krok 4    Skorzystaj z możliwości dodatków:

  • na portalu udostępniona jest elektroniczna wersja Teczki, dzięki której praca z publikacją staje się o wiele szybsza,
 
Porównanie wersji Wersja Ekonomiczna Wersja Optymalna
ZAWARTOŚĆ
Wersja Papierowa
Wersja Elektroniczna
Dostęp do portalu
Archiwum
Artykuły w wersji elektronicznej
Publikacja wymiennokartkowa
 

Zeszyt 1: Zasady pracy z uczniem niepełnosprawnym:

  • wykaz obowiązujących aktów prawnych wraz z komentarzem praktyka
  • problemy rozwojowo-edukacyjne dzieci niepełnosprawnych
  • indywidualizacja, dostosowanie wymagań oraz ocenianie uczniów niepełnosprawnych
  • obowiązki dyrektora przedszkola i szkoły wobec uczniów niepełnosprawnych

Zeszyt 2: Praktyczne materiały do pracy z uczniem niepełnosprawnym:

  • 64 scenariusze zajęć rewalidacyjnych, rewalidacyjno-wychowawczych, korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych i innych o charakterze terapeutycznym
  • materiały dla rodziców
  • 350 ćwiczeń usprawniających procesy poznawcze z wykorzystaniem różnych metod
Przydatny, poręczny pendrive z materiałami do zajęć:
  • plansze do gier edukacyjnych, historyjki obrazkowe, wierszyki, rymowanki, rebusy pogrupowane według deficytów i stopnia trudności
  • 58 nagrań dźwięków z codziennego otoczenia - odgłosy zwierząt, zjawisk atmosferycznych, przedmiotów codziennego użytku, czynności
  • 15 piosenek prostych do pokazywania oraz nagrań do wyklaskiwania rytmu
  • 14 utworów relaksacyjnych i wyciszających oraz do zabaw ruchowych o zmiennym tempie
Portal internetowy
  • Wersja elektroniczna poradnika
  • Dokumenty w wersji edytowalnej do pobrania i wykorzystania w codziennej pracy
  • Przyjazna i łatwa w obsłudze wyszukiwarka materiałów
Spis treści

ZESZYT 1

1. Wykaz obowiązujących aktów prawnych regulujących pracę z uczniem niepełnosprawnym

2. Indywidualizacja, dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz ocenianie uczniów niepełnosprawnych

Bibliografia dla rozdziału 2

3. Problemy rozwojowo-edukacyjne uczniów niepełnosprawnych

3.1. Uczniowie niesłyszący i słabosłyszący

3.2. Uczniowie niewidomi i słabowidzący

3.3. Uczniowie z niepełnosprawnością

3.4. Uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

3.5. Uczniowie upośledzeni umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym

3.6. Uczniowie z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera

3.7. Uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi

 

ZESZYT 2

Scenariusz zajęć dla osób niepełnosprawnych ruchowo

Scenariusz 1 – Temat: Ja i przestrzeń dookoła

Scenariusz 2 – Temat: Wiosna

Karta pracy nr 1

Scenariusz zajęć dla dziecka z afazją ruchową

Scenariusz 3 – Temat: Zabawki

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Karta pracy nr 4

Scenariusz zajęć dla osób z afazją motoryczną

Scenariusz 4 – Temat: Pory roku

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Scenariusz zajęć dla osób z ograniczeniami sprawności ruchowej

Scenariusz 5 – Temat: Figury

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Scenariusz zajęć dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową

Scenariusz 6 – Temat: Na celowniku „Wiosna”

Karta pracy nr 1

Scenariusz zajęć dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową (zaburzenia i opóźnienia rozwoju ruchowego)

Scenariusz 7 – Temat: Architekci

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Scenariusz dla osób niedowidzących

Scenariusz 1 – Temat: Piłki

Karta pracy nr 1

Scenariusz zajęć dla dzieci niewidomych i niedowidzących

Scenariusz 2 – Temat: spotkanie z wiosną

Scenariusz zajęć dla osób niedowidzących

Scenariusz 3 – Temat: Różne zwierzęta

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Scenariusz zajęć dla osób niedowidzących

Scenariusz 4 – Temat: Przyjaźń i koleżeństwo

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych dla dziecka niedowidzącego

Scenariusz 5 – Temat: Piłeczki

Karta pracy nr 1

Scenariusz zajęć dla ucznia słabowidzącego

Scenariusz 6 – Temat: Orkiestra – zestaw zabaw manipulacyjno-konstrukcyjnych oraz muzycznoruchowych o różnym poziomie trudności

Scenariusz zajęć dla dziecka z niedosłuchem

Scenariusz 1 – Temat: Jesień

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Scenariusz 2 – Temat: Zimowa wyprawa

Karta pracy nr 1

Scenariusz 3 – Temat: Zabawki

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Scenariusz zajęć dla osób niesłyszących

Scenariusz 4 – Temat: Bogata jesień

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Karta pracy nr 4

Karta pracy nr 5

Scenariusz zajęć dla dziecka z niedosłuchem

Scenariusz 5 – Temat: Zabawy z warzywami

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Karta pracy nr 4

Scenariusz zajęć dla ucznia słabosłyszącego

Scenariusz 6 – Temat: Stół z powyłamywanymi nogami

Karta pracy nr 1

Scenariusz zajęć dla ucznia słabosłyszącego lub z upośledzeniem w stopniu lekkim

Scenariusz 7 – Temat: Idziemy na zakupy

Karta pracy nr 1

Scenariusz zajęć dla ucznia słabosłyszącego

Scenariusz 8 – Temat: Zagadki i rebusy logiczne

Karta pracy nr 1

Scenariusz zajęć dla dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

Scenariusz 1 – Temat: „Urodzinowe przyjęcie” – usprawnianie percepcji wzrokowej i sprawności manualnej

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Karta pracy nr 4

Scenariusz 2 – Temat: Zabawy dźwiękowe z Misiem i jego przyjaciółmi – usprawnianie percepcji słuchowej i sprawności manualnej

Karta pracy nr 1

Scenariusz 3 – Temat: Ćwiczenia i zabawy usprawniające koncentrację uwagi i orientację przestrzenną

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Scenariusz 4 – Temat: „Wytęż umysł” – ćwiczenia rozwijające myślenie i usprawniające koordynację wzrokowo-ruchową

Karat pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Scenariusz 5 – Temat: Ruch uliczny – ćwiczenia usprawniające orientację przestrzenną i kierunkową

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Scenariusz 6 – Temat: Spotkajmy się

Karta pracy nr 1

Scenariusz 7 – Temat: Kto jest kto?

Karta pracy nr 1

Scenariusz zajęć dla dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym albo głębokim

Scenariusz 1 – Temat: „Wiosna łąka” – usprawnianie percepcji wzrokowej i sprawności manualnej

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Scenariusz 2 – Temat: Usprawnianie orientacji przestrzennej w oparciu o ćwiczenia i zabawy z gurami geometrycznymi

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Scenariusz 3 – Temat: „Świat przyrody” – kształtowanie pojęć logiczno-matematycznych oraz usprawnianie percepcji wzrokowej i słuchowej

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Scenariusz 4 – Temat: „Owocowa sałatka” – usprawnianie percepcji wzrokowej i słuchowej oraz sprawności manualnej

Karta pracy nr 1

Scenariusz 5 – Temat: Ulubione kwiaty – ćwiczenia i zabawy usprawniające procesy poznawcze

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Scenariusz zajęć dla dziecka z autyzmem

Scenariusz 1 – Temat: Kolorowe gury

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Karta pracy nr 3

Scenariusz 2 – Temat: Kreski poziome i pionowe

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Scenariusz 3 – Temat: Utrwalanie liter

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Scenariusz 4 – Temat: Kolorowy obrazek

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Scenariusz 5 – Temat: Przeliczanie do 10

Karta pracy nr 1

Karta pracy nr 2

Scenariusz 6 – Temat: Wycieczka do zoo

Karta pracy nr 1

Scenariusz 7 – Temat: I ty możesz zostać mistrzem – zabawa w teatr

Karta pracy nr 1

Scenariusz zajęć dla dziecka z zespołem Aspergera

Scenariusz 1 – Temat: Idziemy na sanki

Scenariusz 2 – Zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem planu aktywności

Karta pracy nr 1

Scenariusz 3 – Bezludna wyspa – zajęcia socjoterapeutyczne

Karta pracy nr 1

Scenariusz 4 – Temat: Jesienny krajobraz – malowanie dziesięcioma palcami

Scenariusz 5 – Temat: „Wyginam śmiało ciało” – ćwiczenia integrujące półkule mózgowe z wykorzystaniem elementów metody Dennisona

Zawartość aktualizacji

ZESZYT I: Niepełnosprawność słuchowa

  • pomoce dydaktyczne umożliwiające właściwe przygotowanie się do zajęć z dziećmi z niepełnosprawnością słuchową,
  • zestaw autorskich scenariuszy wraz z zabawami i ćwiczeniami, które można wykorzystać podczas indywidualnej i grupowej rewalidacji, na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych lub innych zajęciach o charakterze terapeutycznym.

ZESZYT II: Zaburzenia koordynacji ruchowej

  • pomoce dydaktyczne do pracy z osobami z zaburzeniami koordynacji ruchowej,
  • zestaw autorskich scenariuszy z ćwiczeniami, które usprawniają koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę ogólną i manualną, rozwijają umiejętności stosowania matematyki w praktyce oraz usprawniają koncentrację uwagi i spostrzegawczości,
  • karty pracy w wygodnym formacie A4 – przygotowane przez praktyków ćwiczenia skonstruowane na potrzeby opracowanych w publikacji scenariuszy zajęć.

Szczegóły

Kontakt z wydawcą Kinga Kamińska, Kinga.Kaminska@forum-media.pl, 61 66 83 184
Aktualizacje

Produkt aktualizowany co 4 miesiące.

Terminy aktualizacji w 2017 roku: marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień.

 Cena aktualizacji:

  • Wersja optymalna   ok. 230 zł
  • Wersja ekonomiczna  ok. 179,50 zł
Typ produktu Publikacja
Liczba stron 400
Przewidywany czas dostawy

Standardowy czas realizacji zamówienia od daty jego wpływu do Wydawnictwa do momentu dostarczenia przesyłki odbiorcy wynosi ok. 7 dni roboczych. Wyjątek stanowić mogą produkty aktualnie niedostępne (wyczerpanie nakładu publikacji lub aktualizacja produktu).

Publikacje i programy wysyłamy za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL. Zamówiony produkt oraz fakturę otrzymasz w jednej paczce.

Kontynuacja subskrypcji

Przedłużenie subskrypcji następuje automatycznie i nie wymaga składania oddzielnego zamówienia.

Wraz z ostatnią aktualizacją poradnikaotrzymacie Państwo przypomnienie informujące o kończącej się subskrypcji i automatycznym wznowieniu na kolejny rok. W razie konieczności rezygnacji należy w przeciągu 14 dni od otrzymania ostatniej aktualizacjiprzesłać do nas pisemną rezygnację na adres bok@forum-media.pl.

Adres strony www

www.uczen-niepelnosprawny.pl

ISBN / ISSN 978-83-260-1594-6