Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności . Warunki dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.
Edukacja Matematyka

Matematyka

Czasopismo

Dwumiesięcznik dla nauczycieli matematyki oraz informatyki na wszystkich poziomach nauczania i w różnych typach szkół.

Zadania matematyczne wraz z rozwiązaniami, opracowane przez doświadczonych dydaktyków

Wskazówki na temat urozmaicania lekcji i utrzymywania uwagi uczniów

Ograniczysz czas przygotowywania do zajęć dzięki zamieszczonym zadaniom i pomysłom na prowadzenie lekcji.

Opcje zakupu

Stock state icon Dostępność: Ograniczona ilość
Price icon Cena: Netto
Temat numeru
  • Nowe technologie w matematyce
  • Twierdzenie Talesa z GeoGebrą
 


Czasopismo o ugruntowanej pozycji na rynku, wydawane regularnie od 1948 roku

 

 

56 stron co dwa miesiące, 19 numerów archiwalnych

 

Rzetelnie przygotowane zadania matematyczne wraz z analizą rozwiązań

 

Wskazówki metodyczne dotyczące rozwiązywania zadań z treścią czy pracy z zadaniami tekstowymi

 

W każdym numerze zamieszczamy sylwetki matematyków, analizy założeń i twierdzeń matematycznych, wskazówki do nauczania matematyki, oraz informacje o praktycznym zastosowaniu matematyki

 


Zespół autorski złożony wyłącznie z doświadczonych matematyków i ekspertów w dziedzinie m.in. myślenia matematycznego, metodologii nauczania czy geometrii

 

Dlaczego warto?
 

Czasopismo:

  • publikuje artykuły o matematyce, informatyce i ich historii;
  • informuje o wprowadzanych reformą edukacyjną zmianach w nauczaniu matematyki;
  • zamieszcza artykuły metodyczne, popularyzuje nowe koncepcje dydaktyczne dotyczące nauczania i oceniania;
  • upowszechnia dobre doświadczenia wytrawnych nauczycieli matematyki: pomysły na wprowadzanie trudnych zagadnień, sposoby ćwiczenia podstawowych sprawności matematycznych, konspekty, zestawy zadań i testów na sprawdziany i konkursy oraz krzyżówki, gry i zabawy matematyczne;
  • dostarcza materiałów do bezpośredniego wykorzystania na lekcjach poprzez skserowanie;
  • podaje informacje dotyczące technologii informacyjnej
  • przekazuje informacje o konferencjach naukowych, olimpiadach i innych związanych z matematyką ważnych wydarzeniach;
  • poleca nowości wydawnicze, książki popularno-naukowe i podręczniki.
W ramach prenumeraty otrzymasz:
 
  • 6 numerów czasopisma w roku
  • W każdym numerze 64 strony praktycznych i aktualnych materiałów do wykorzystania w codziennej pracy, propozycje ciekawych i twórczych zajęć - zgodnie z wymaganiami podstawy programowej
    • 19 archiwalnych numerów czasopisma w wersji elektronicznej
    • dodatkowe dokumenty do pobrania z możliwością edycji

Uwaga, od maja nowy format A4 czasopisma!

Mamy też portal
 

Dlaczego korzystanie z portalu jest tak wygodne?

  • Stały dostęp do archiwalnych numerów czasopisma
  • Gotowe narzędzia i dokumenty w wersji edytowalnej, niezbędne w Państwa pracy: protokoły, sprawozdania, listy kontrolne, regulaminy i wiele innych
  • Wygodne przeglądanie czasopisma na tablecie i smartfonie
  • Możliwość zaznaczania i przechowywania w schowku wybranych treści
W tym numerze piszą dla nas:
 

Mirosław Majewski
Matematyk, geometra z wykształcenia, autor poszukujący związków geometrii ze sztuką i architekturą.

Tomasz Grębski
Nauczyciel matematyki w Zespole Szkół Nr 2 im. M. Reja w Kraśniku, autor portalu: www.tomaszgrebski.pl

Bronek Pabich
Wieloletni nauczyciel ZSZ w Wieliczce i nauczyciel akademicki – popularyzator matematyki, pasjonat programów geometrii dynamicznej (CABRI, GEOGEBRA, SKETCHUP, DPGRAPH), członek SNM. Jego strona internetowa www.pabich.interklasa.pl istnieje od 1998 r. jako pierwsza polska strona matematyczna z dynamiczną wizualizacją geometrii 3D.

Karolina Karpińska
Absolwentka matematyki na UMK w Toruniu, doktorat z historii matematyki, zajmuje się historią edukacji matematycznej.

mgr inż. Tadeusz E. Doroziński
Architekt, były pracownik naukowy Politechniki Wrocławskiej. Na swojej stronie internetowej www.3doro.de zajmuje się głównie geometrią 3D.

Agnieszka Zielińska
Nauczyciel matematyki Zespołu Szkół im. Gen. Józefa Bema w Dębowej Łące.

Michał Kremzer
Autor zadań i artykułów.

Marian Maciocha
Mgr inż. elektronik (absolwent Politechniki Wrocławskiej) oraz absolwent studiów podyplomowych na Wydziale Matematyki Uniwersytetu Wrocławskiego.

Zygmunt Krawczyk
Nauczyciel matematyki ZSP w Szprotawie i SLO w Żarach. Autor zadań i artykułów.

Porównanie wersji Wersja Ekonomiczna Wersja Optymalna
ZAWARTOŚĆ
Wersja Papierowa
Wersja Elektroniczna
Dostęp do portalu
Archiwum
Artykuły w wersji elektronicznej
W bieżącym wydaniu
 
  • Perły z Damaszku szkic 6, cz. 2
    W drugiej części szkicu 6 zajmiemy się wzorami geometrycznymi o nieco bardziej złożonej strukturze. Każdy z pokazanych i omówionych tu wzorów może być punktem wyjścia do kolejnej, interesującej opowieści o geometrii w sztuce islamu.
  • Zadania ze skali
    Zadania sprawdzają, czy uczeń oblicza rzeczywistą długość odcinka, gdy dana jest jego długość w skali, oraz długość odcinka w skali, gdy dana jest jego rzeczywista długość.
  • Zadania dla starszych klas gimnazjów
    Zadania sprawdzają następujące umiejętności: analizy i interpretacji problemu, rozumowania i argumentacji, syntezy faktów i myślenia pamięciowego oraz umiejętności heurystyczne.
  • Modelowanie podstawowego twierdzenia rachunku różniczkowego całkowego – propozycja dydaktyczna
    Artykuł jest propozycją jednostki lekcyjnej na temat wprowadzenia podstawowego twierdzenia rachunku różniczkowego i całkowego. Podparta kontekstem lekcja ma na celu przedstawienie tego twierdzenia w sposób, który umożliwi uczniowi samodzielne zrozumienie istoty. Aby uatrakcyjnić lekcję, proponuję wykorzystać symulacje ruchu, które są dostępne w Internecie.
  • Twierdzenie Talesa z GeoGebrą
    Mimo tego, że twierdzenie Talesa to zagadnienie dość proste, w trakcie licznych zmian podstawy programowej było ono „przesuwane” na dalsze etapy edukacyjne, aż w końcu całościowo znalazło się wśród zagadnień dla szkoły ponadgimnazjalnej. Mając jednak jakiekolwiek godziny do dyspozycji dla nauczyciela, możemy także bez problemu zdecydować się na omówienie tego twierdzenia już wcześniej (zarówno w klasie drugiej i trzeciej obecnego gimnazjum, jak i w klasach siódmej i ósmej nowej szkoły podstawowej). W każdym przypadku warto wyposażyć się w przydatne narzędzia, które pozwolą nam sprawnie to twierdzenie omówić.
Stałe działy
 
  • Innowacyjne nauczanie
  • Testy i sprawdziany
  • Nowe technologie w matematyce
  • Koło matematyczne
  • Aktywna metodyka

Szczegóły

Kontakt z wydawcą Patryk Cichoracki, patryk.cichoracki@forum-media.pl
Typ produktu Czasopismo
Liczba stron 56
Format A4
Częstotliwość ukazywania się czasopisma Co 2 miesiące
Przewidywany czas dostawy

Standardowy czas realizacji zamówienia od daty jego wpływu do Wydawnictwa do momentu dostarczenia przesyłki odbiorcy wynosi ok. 7 dni roboczych. Czasopismo oraz faktura wysyłane są w dwóch niezależnych przesyłkach za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Kontynuacja prenumeraty

Przedłużenie prenumeraty następuje automatycznie i nie wymaga składania oddzielnego zamówienia.

Wraz z ostatnim numerem prenumeraty otrzymają Państwo przypomnienie informujące o kończącej się prenumeracie i automatycznym wznowieniu prenumeraty na kolejny rok. W razie konieczności rezygnacji  należy w przeciągu 14 dni od otrzymania ostatniego numeru w ramach rocznej prenumeraty przesłać do nas pisemną rezygnację na adres bok@forum-media.pl.

Adres strony www

www.czasopismomatematyka.pl