Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności . Warunki dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.
Biznes Logistyka a Jakość

Logistyka a Jakość

Czasopismo

Praktyczne czasopismo branżowe dla osób zarządzających logistyką!

Logistyka a Jakość to dwumiesięcznik menedżerów łańcucha dostaw. W każdym wydaniu w Temacie numeru znajdziecie Państwo obszerną analizę konkretnego zagadnienia bądź problemu związanego z zarządzaniem łańcuchem dostaw przygotowaną przy wsparciu ekspertów rynkowych i naukowych oraz praktyków.

Opcje zakupu

Stock state icon Dostępność: Ograniczona ilość
Price icon Cena: Netto
TEMAT NUMERU:

Niebezpieczne, czyli jakie? O czym należy pamiętać przy projektowaniu transportu i magazynu ADR?

  • Składowanie oraz transport materiałów niebezpiecznych regulują przepisy prawa międzynarodowego i krajowego. Powszechnie stosowane są europejskie standardy, takie jak normy ADR czy GGVS. Jeżeli chodzi o kwestie pożarowe, planowanie budynków oraz systemów składowania regulują m.in. zalecenia NFPA, Vds. czy FM Global. Zadanie planujących systemy logistyczne stanowi zatem dostosowanie koncepcji logistyki do czasami niezwykle rygorystycznych przepisów. Warto, bo stawka jest wysoka.(Roland Krybus)
 


Najstarsze czasopismo branżowe o zarządzaniu łańcuchem dostaw w Polsce, które w 100% koncentruje się na aktualnych problemach magazynowania towarów – na rynku od 2000 r.

 

 

100 stron rzetelnie opracowanych informacji co dwa miesiące – dostępne w wersji papierowej i elektronicznej

 

W każdym numerze – case studies z obszaru zarządzania łańcuchem dostaw i interesujące rozmowy

 

Szerokie grono logistyków-praktyków, którzy dzielą się swoimi opiniami na problemowe tematy poruszane w artykułach

 

Prezentacje najnowszych rozwiązań technologicznych, które z powodzeniem wykorzystywane są zarówno w Polsce, jak i za granicą

 

 
Każdy numer zawiera blok artykułów analizujący wybrany obszar rynku bądź zagadnienie 

 

Dlaczego warto?
 

Jak często podkreślają moi rozmówcy i czego każdy z nas doświadcza na własnej skórze – w ostatniej dekadzie postęp technologiczny nabrał takiego rozpędu, że trudno prognozować, co wydarzy się za kolejne 10 lat. Ten rozwój dotyczy tak przemieszczania informacji, jak przemieszczania towarów. Jak to tempo wpływa na łańcuch dostaw i jak go do tych zmian dostosowywać? Jak zmiany geopolityczne modyfikują logistykę? Na łamach czasopisma dzielę się z Państwem opiniami, radami i pomysłami ekspertów i praktyków.
Magdalena Libiszewska, redaktor naczelna „Logistyki a Jakość”

W ramach prenumeraty otrzymasz:
 
  • 6 numerów czasopisma w roku.
  • W każdym numerze 100 stron praktycznych i aktualnych informacji do wykorzystania w codziennej pracy zarządzających łańcuchem dostaw: dobre praktyki i studia przypadków na temat organizacji obszarów takich jak: dystrybucja, magazynowanie, produkcja i transport; plusy i minusy współpracy z operatorami logistycznymi, analizy wpływu na łańcuch dostaw bieżących wydarzeń, nowości technologiczne usprawniające przepływ informacji i towarów.
  • Dostęp do portalu internetowego, na którym znajdą Państwo archiwalne numery czasopisma w wersji elektronicznej od 2012 roku.
Mamy też portal:
 

Praktycznym uzupełnieniem prenumeraty papierowej i elektronicznej jest portal internetowy

Dlaczego korzystanie z portalu jest tak wygodne?

  • Stały dostęp do archiwalnych numerów czasopisma
  • Wygodne przeglądanie czasopisma na tablecie i smartfonie w dowolnym miejscu na świecie
  • Możliwość zaznaczania i przechowywania w schowku wybranych treści
Piszą dla nas
 

Autorzy „Logistyki a Jakość” to zarówno dziennikarze, jak i eksperci wybranych obszarów logistyki a także logistycy-praktycy. Wśród nich m.in.:

  • Arkadiusz Kawa, doktor nauk ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autor liczonych w setkach artykułów popularno-naukowych oraz ponad 70 naukowych o tematyce logistycznej i informatycznej, w tym monografii „Konfigurowanie łańcucha dostaw. Teoria, instrumenty i technologie”, oraz podręcznika „Logistyk/spedytor” dla zawodu logistyk/spedytor. Od 2012 roku jest Menedżerem Innowacji w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu z ramienia Poznańskiego Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości.
  • Dominik Tylczyński, dyrektor Działu Consultingu IT w Inteco Business Solutions. Absolwent Francusko-Polskiej Wyższej Szkoły Nowych Technik Informacyjno-Telekomunikacyjnych i Politechniki Poznańskiej. Od 1995 r. zajmuje się wdrożeniami SAP w modułach gospodarki materiałowej (SAP MM) oraz gospodarki magazynowej (SAP WM), posiada liczne certyfikaty m. in. SAP Supply Chain Management – Procurement, SAP Supply Chain Management – Logistic Execution, a także SAP Exchange Infrastructure & Integration oraz SAP ABAP Development. Posiada bogate wieloletnie doświadczenie w obszarze integracji systemu SAP z systemami informatycznymi i
  • Robert Lubandy, doradca logistyczny i właściciel Lubandy.Logistic.Services. Od blisko piętnastu lat związany zawodowo z logistyką. Jako dyrektor logistyki w zakładzie produkcyjnym branży metalowej, odpowiedzialny za logistykę magazynową i nadzór nad produkcją. Potem jak dyrektor ds. sprzedaży rozwiązań automatyzacji magazynowej w Europie Wschodniej. W przeciągu prawie sześciu lat zaprojektował ponad 100 magazynów i rozwiązań automatyzacji magazynowej w branżach FMCG, części zapasowych, lekarstw i produkcyjnej.
  • Zbigniew Sobkiewicz, CPIM Master Instructor, dyrektor konsultingu MPM Productivity Management. Pierwszy Polak, a dziewiąty Europejczyk, który otrzymał stopień mistrza w hierarchii instruktorów Certyfikacji w Zarządzaniu Produkcją i Zapasami (CPIM) amerykańskiego stowarzyszenia APICS. CPIM Master Instructor to najwyższy stopień, jaki można zdobyć, będąc trenerem – członkiem APICS. Licencjonowany trener TFC (The Fresh Connection), zaawansowanego symulatora łańcucha dostaw. Od 2001 r. związany z MPM Productivity Management. Od 2004 r. pełni funkcję dyrektora konsultingu. Od kilkunastu lat zaangażowany w działalność konsultingową. Doświadczenie biznesowe na stanowiskach menedżerskich zdobywał zarówno w dużych spółkach krajowych (IFS Poland), jak i zagranicznych – Belvar na Białorusi. Specjalizuje się w doradztwie z zakresu zarządzania produkcją, logistyką i zapasami oraz wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie.
  • Jacek Olszewski, principal  w polskim biurze Miebach Consulting. Od 16 lat kierownik projektów koncepcyjnych i detalicznych oraz modelowania struktur łańcuchów dostaw w Polsce, Europie Zachodniej i Arabii Saudyjskiej. Szef działu Material Flow Engineering platformy e-learningowej Grupy Miebach. Brał udział w szeregu projektów dla operatorów logistycznych, w tym wsparcia w przetargach na logistykę kontraktową dla wiodących operatorów logistycznych w Niemczech, Polsce i we Włoszech.
  • Piotr Bielicki, menedżer, przedsiębiorca, mentor i trener biznesu, konsultant zarządzania. Absolwent informatyki Politechniki Poznańskiej oraz Staffordshire Polytechnic a także podyplomowych studiów zarządzania na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz finansów korporacyjnych w London Business School. Zarządzał funkcjami korporacyjnymi takich firm jak Bestfoods (Knorr), Raben oraz Beiersdorf (Nivea) gdzie pełnił funkcję członka zarządu oddziału polskiego oraz dyrektora zarządzającego Beiersdorf Customer Supply w Hamburgu - jednostki zarządzającej logistyką koncernu w Europie. Od czterech lat rozwija własną działalność konsultingową pod marką Scout Solutions wspierając zarządy firm polskich i zagranicznych głównie w obszarach logistyki, produkcji, finansów oraz sprzedaży. Wykładowca programu MBA w Zarządzaniu Logistyką w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu. Promotor teorii ograniczeń, metodologii lean management oraz kultury kaizen.
  • Adam Chazanow, w latach 2000-2012 pracował na szczeblu zarządu i rady nadzorczej u globalnych operatorów logistycznych i firm kurierskich, w tym: DHL, Ceva oraz DPD. Regularnie wspiera fundusze private equity oraz inwestorów branżowych w Europie, Ameryce Północnej i Azji w zakresie fuzji i przejęć (M&A). Odpowiedzialny za ponad 20 strategicznych projektów logistycznych dla wiodących producentów oraz sieci handlowych na przestrzeni ostatnich trzech lat w Europie Środkowej, Rosji oraz Wielkiej Brytanii. Założyciel i partner zarządzający Graphene Partners, firmy doradczej specjalizującej się w usprawnianiu logistyki, przede wszystkim w optymalizacji łańcucha dostaw, fuzjach i przejęciach, negocjowaniu umów logistycznych oraz zarządzaniu projektami logistycznymi.
W najnowszym numerze polecamy szczególnie:
 

TEMAT NUMERU: Niebezpieczne, czyli jakie? O czym należy pamiętać przy projektowaniu transportu i magazynu ADR?
Składowanie oraz transport materiałów niebezpiecznych regulują przepisy prawa międzynarodowego i krajowego. Powszechnie stosowane są europejskie standardy, takie jak normy ADR czy GGVS. Jeżeli chodzi o kwestie pożarowe, planowanie budynków oraz systemów składowania regulują m.in. zalecenia NFPA, Vds. czy FM Global. Zadanie planujących systemy logistyczne stanowi zatem dostosowanie koncepcji logistyki do czasami niezwykle rygorystycznych przepisów. Warto, bo stawka jest wysoka.(Roland Krybus)

MENEDŻER: W branży AGD przecieramy szlaki w kwestii automatycznego składowania
Przy tak dużej inwestycji oszczędności będą odczuwalne po latach. Dużo szybciej osiągniemy cel, jakim jest usprawnienie logistyki i poprawa jakości naszej pracy – 8 września br. we Wronkach otwarty został magazyn automatyczny firmy Amica. O przebiegu tej inwestycji, związanych z nią oczekiwaniach i dalszych planach rozwoju centrum logistycznego firmy rozmawiamy z Pawłem Pszczółkowskim, dyrektorem logistyki w Grupie Amica.

ZARZĄDZANIE: Jak centralizacja decyzji w przedsiębiorstwie może negatywnie rzutować na logistykę? Pięć przykładów błędów z „centrali”
Połączenie funkcji decyzyjnych w jednym miejscu jest nie tylko efektywne kosztowo, ale i usprawnia podejmowanie decyzji, oraz minimalizuje konieczność zatrudniania bardzo doświadczonych specjalistów w każdej z dziedzin w lokalnych oddziałach firmy. Ale czy na pewno centralizacja funkcji odpowiada na te potrzeby w oczekiwanym stopniu? Czy decyzje centralne podejmowane przez ludzi o specyficznych uwarunkowaniach ekonomicznych i społecznych zawsze są optymalne? Jak pokażę na przykładach – nie zawsze. Różnice pomiędzy dobrą a fatalną decyzją mają czasem grubość kartki papieru. (Łukasz Krutul)

RAPORT: Stworzyliśmy dobry grunt pod przyszłe inwestycje
Szeroki zakres robót torowych realizowanych przez narodowego zarządcę infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, sprawia, że przewoźnicy towarowi mają trudne zadanie. Organizacja transportu w momencie, gdy główne tr asy są nieprzejezdne, wymaga wybitnych kompetencji zarządczych – o tym, jak nadawać „drugie życie” terenom poprzemysłowym, które później Amazon wybiera na kolejne centrum logistyczne, trudnych warunkach do prowadzenia biznesu „na torach” i konsekwencjach IV Pakietu Kolejowego dla przewozu towarów koleją rozmawiamy z Jarkiem Królem, prezesem zarządu CTL Logistics.

PRODUKTY: Internetowa drobnica – fulfilment z Amazon, Zalando czy lokalnym usługodawcą?
W handlu elektronicznym, podobnie jak w jego tradycyjnym odpowiedniku, istnieją wyspecjalizowane przedsiębiorstwa, które wspierają realizację procesów logistycznych. Usługi te jednak mają trochę inną specyfikę i wymagają nieco innego podejścia. Czy fulfilment realizować z Amazon, Zalando czy lokalnym usługodawcą? (Arkadiusz Kawa)

Spis treści bieżącego numeru:
 
  • Konwój z nakazu. Jak z wymogami Ustawy o Systemie Monitorowania Drogowego Przewozu Towarów radzą sobie przedsiębiorcy?
  • Niebezpieczne, czyli jakie? O czym należy pamiętać przy projektowaniu magazynu ADR?
  • Przypadek, w którym produkt należy poznać od fizyko-chemicznej podszewki. Jak o kwestie bezpiecznego magazynowania chemikaliów dba operator logistyczny?
  • Zanim zbudujesz bunkier. Zarządzanie z głową (odc. II )
  • W branży AGD przecieramy szlaki w kwestii automatycznego składowania. Rozmowa z Pawłem Pszczółkowskim, Amica
  • Postaw na rozwój. Jaką formę uczenia się wybrać dla siebie i własnego zespołu?
  • Pięć przykładów błędów z „centrali”. Jak centralizacja decyzji w przedsiębiorstwie może negatywnie rzutować na logistykę?
  • Konkretne efekty ciągłego doskonalenia. Case study – skąd GKN Driveline Polska bierze pomysły na innowacje i jak je wdraża?
  • Branża transportowa: dogonić zmiany. Komentarz rynkowy
  • Co kryje się za RODO ? Jakie wymagania stawia przed przedsiębiorcami nowe rozporządzenie w sprawie ochrony danych osobowych?
  • Tajemnica dobrego wyboru kryje się w oczekiwaniach. Najczęstsze błędy popełniane przy wyborze operatora logistycznego
  • Stała dysproporcja przewozów. Koleją ze Wschodu i na Wschód – czy i jak rośnie rynek przewozów cargo?
  • Natężenie robót budowlanych dopiero przed nami. Przegląd inwestycji remontowo-modernizacyjnych na kolei
  • Stworzyliśmy dobry grunt pod przyszłe inwestycje. Rozmowa z Jarkiem Królem, CTL Logistics
  • Flota dedykowana u operatora. Nowy model zarządzania transportem cementu Lafarge
  • Solaris Logistics Center. Przeprowadzka magazynu części zamiennych producenta autobusów
  • Marco Polo wyruszył z Gdyni. Nowe sześć hektarów terytorium Monako płynie ciężarowcem
  • Jest świetnie, będzie jeszcze lepiej. Jakie wyniki zanotował rynek magazynowy w Polsce po pierwszej połowie roku?
  • Polska Centralna centrum dystrybucyjnym Europy. Jakie lokalizacje w centralnej Polsce będą gonić popularność Łodzi i Strykowa?
  • Jedna strefa inwestycji w miejsce czternastu. Projekt fundamentalnych zmian w procesie wsparcia inwestycji w Polsce
  • Przygotuj się na zmiany: nadchodzi blockchain. Technologia blockchain może poprawić kwestie przejrzystości i identyfikacji w łańcuchu dostaw
  • Internetowa drobnica. Fulfilment z Amazon, Zalando czy lokalnym usługodawcą?
  • Regularnie, na Wschód… Przegląd regularnych międzynarodowych połączeń drobnicowych operatorów na Wschód
  • SAP WM , SAP EWM czy S/4 HANA? Jak wybrać odpowiedni do potrzeb system zarządzania magazynem z oferty SAP?
  • KMW 2017 – poznaj prelegentów. IX Ogólnopolski Kongres Magazynowania i Logistyki Modern Warehouse
Stałe działy
 

RYNEK
Nowe inwestycje, które mają wpływ na przepływ towarów, nowe produkty i usługi z rynku TSL, relacje inwestorskie, zmiany organizacyjne i personalne – zbieramy z rynku i serwujemy w postaci krótkich informacji.

TEMAT NUMERU
Szerokie spojrzenie z poziomu strategii na wybrane zagadnienie związane z zarządzaniem łańcuchem dostaw. Obszerna analiza konkretnego tematu bądź problemu przy wsparciu ekspertów rynkowych, naukowych oraz praktyków.

RAPORT
W tym roku szczególnie przyglądamy się poszczególnym gałęziom transportu, aby dokładnie wskazać naszym czytelnikom, jak zmienia się infrastruktura i jakie mogą być ich oczekiwania dotyczące np. poprawy efektywności wykorzystania danego sposobu transportu. Czy mogą spodziewać się, że na danym odcinku ich towar zostanie dostarczony szybciej, jak np. wykorzystać rozwój portów by rozwinąć eksport/import w przedsiębiorstwie?

ZARZĄDZANIE
Jak podnieść wydajność przedsiębiorstwa wykorzystując do tego zarządzanie łańcuchem dostaw? Trzeba uczyć się zarządzania nim wraz ze zmieniającym się otoczeniem. Produkcja, zakupy, transport, magazynowanie – sprawdzamy, jakie dobre praktyki wypracowali menedżerowie logistyki. Wspólnie z ekspertami szukamy rozwiązań organizacyjnych, operacyjnych i technologicznych, które pomogą ulepszyć, usprawnić i obniżyć koszty w łańcuchu dostaw.

PROJEKTY
Studia przypadków, konkretne projekty – wiemy, że takie artykuły szczególnie interesują naszych czytelników. Chcemy dostarczać im najciekawszych, najnowszych, polskich i zagranicznych opisów projektów związanych z zarządzaniem łańcuchem dostaw we wszystkich jego obszarach.

MENEDŻER
O codziennych obowiązkach, niecodziennych wyzwaniach i ciekawych projektach, edukacji i rozwoju zawodowym rozmawiamy z logistykami.

PRODUKTY
Obszernie prezentujemy konkretne produkty i usługi, które ułatwią codzienną pracę osobom zarządzającym logistyką (m.in. systemy informatyczne, technologie usprawniające produkcję, zakupy, transport i magazynowanie, nowe usługi operatorów logistycznych i kurierów, usługi związane z finansowaniem inwestycji i sprzętu).

PROGNOZY
Piszemy o aktualnych tendencjach i kierunkach zmian. Prezentujemy wyselekcjonowane raporty rynkowe, analizy gospodarcze, badania, podsumowania istotne dla zarządzania łańcuchem dostaw.

WYDARZENIA
Organizujemy, patronujemy i bywamy na kluczowych wydarzeniach (targach, kongresach, konferencjach i spotkaniach), które dotyczą organizacji łańcucha dostaw, bądź kierowanych do branży TSL – zarówno tych w kraju, jak i zagranicą. Tutaj o nich informujemy.

Szczegóły

Kontakt z wydawcą Magdalena Libiszewska, magdalena.libiszewska@forum-media.pl, tel. +48 61 66 83 121
Typ produktu Czasopismo
Liczba stron 100
Format 208 x 294 mm
Częstotliwość ukazywania się czasopisma dwumiesięcznik
Przewidywany czas dostawy

Standardowy czas realizacji zamówienia od daty jego wpływu do Wydawnictwa do momentu dostarczenia przesyłki odbiorcy wynosi ok. 7 dni roboczych. Czasopismo oraz faktura wysyłane są w dwóch niezależnych przesyłkach za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Kontynuacja prenumeraty

Przedłużenie prenumeraty następuje automatycznie i nie wymaga składania oddzielnego zamówienia.

Wraz z ostatnim numerem prenumeraty otrzymają Państwo przypomnienie informujące o kończącej się prenumeracie i automatycznym wznowieniu prenumeraty na kolejny rok. W razie konieczności rezygnacji  należy w przeciągu 14 dni od otrzymania ostatniego numeru w ramach rocznej prenumeraty przesłać do nas pisemną rezygnację na adres bok@forum-media.pl.

Adres strony www

www.prenumerata.laj.pl