Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności . Warunki dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.
Biznes Logistyka a Jakość

Logistyka a Jakość

Czasopismo

Praktyczne czasopismo branżowe dla osób zarządzających logistyką!

Logistyka a Jakość to dwumiesięcznik menedżerów łańcucha dostaw. W każdym wydaniu w Temacie numeru znajdziecie Państwo obszerną analizę konkretnego zagadnienia bądź problemu związanego z zarządzaniem łańcuchem dostaw przygotowaną przy wsparciu ekspertów rynkowych i naukowych oraz praktyków.

Opcje zakupu

Stock state icon Dostępność: Ograniczona ilość
Price icon Cena: Netto
 


Najstarsze czasopismo branżowe o zarządzaniu łańcuchem dostaw w Polsce, które w 100% koncentruje się na aktualnych problemach magazynowania towarów – na rynku od 2000 r.

 

 

100 stron rzetelnie opracowanych informacji co dwa miesiące – dostępne w wersji papierowej i elektronicznej

 

W każdym numerze – case studies z obszaru zarządzania łańcuchem dostaw i interesujące rozmowy

 

Szerokie grono logistyków-praktyków, którzy dzielą się swoimi opiniami na problemowe tematy poruszane w artykułach

 

Prezentacje najnowszych rozwiązań technologicznych, które z powodzeniem wykorzystywane są zarówno w Polsce, jak i za granicą

 

 
Każdy numer zawiera blok artykułów analizujący wybrany obszar rynku bądź zagadnienie 

 

Dlaczego warto?
 

Jak często podkreślają moi rozmówcy i czego każdy z nas doświadcza na własnej skórze – w ostatniej dekadzie postęp technologiczny nabrał takiego rozpędu, że trudno prognozować, co wydarzy się za kolejne 10 lat. Ten rozwój dotyczy tak przemieszczania informacji, jak przemieszczania towarów. Jak to tempo wpływa na łańcuch dostaw i jak go do tych zmian dostosowywać? Jak zmiany geopolityczne modyfikują logistykę? Na łamach czasopisma dzielę się z Państwem opiniami, radami i pomysłami ekspertów i praktyków.
Magdalena Libiszewska, redaktor naczelna „Logistyki a Jakość”

W ramach prenumeraty otrzymasz:
 
  • 6 numerów czasopisma w roku.
  • W każdym numerze 100 stron praktycznych i aktualnych informacji do wykorzystania w codziennej pracy zarządzających łańcuchem dostaw: dobre praktyki i studia przypadków na temat organizacji obszarów takich jak: dystrybucja, magazynowanie, produkcja i transport; plusy i minusy współpracy z operatorami logistycznymi, analizy wpływu na łańcuch dostaw bieżących wydarzeń, nowości technologiczne usprawniające przepływ informacji i towarów.
  • Dostęp do portalu internetowego, na którym znajdą Państwo archiwalne numery czasopisma w wersji elektronicznej od 2012 roku.
Mamy też portal:
 

Praktycznym uzupełnieniem prenumeraty papierowej i elektronicznej jest portal internetowy

Dlaczego korzystanie z portalu jest tak wygodne?

  • Stały dostęp do archiwalnych numerów czasopisma
  • Wygodne przeglądanie czasopisma na tablecie i smartfonie w dowolnym miejscu na świecie
  • Możliwość zaznaczania i przechowywania w schowku wybranych treści
Piszą dla nas
 

Autorzy „Logistyki a Jakość” to zarówno dziennikarze, jak i eksperci wybranych obszarów logistyki a także logistycy-praktycy. Wśród nich m.in.:

  • Arkadiusz Kawa, doktor nauk ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autor liczonych w setkach artykułów popularno-naukowych oraz ponad 70 naukowych o tematyce logistycznej i informatycznej, w tym monografii „Konfigurowanie łańcucha dostaw. Teoria, instrumenty i technologie”, oraz podręcznika „Logistyk/spedytor” dla zawodu logistyk/spedytor. Od 2012 roku jest Menedżerem Innowacji w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu z ramienia Poznańskiego Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości.
  • Dominik Tylczyński, dyrektor Działu Consultingu IT w Inteco Business Solutions. Absolwent Francusko-Polskiej Wyższej Szkoły Nowych Technik Informacyjno-Telekomunikacyjnych i Politechniki Poznańskiej. Od 1995 r. zajmuje się wdrożeniami SAP w modułach gospodarki materiałowej (SAP MM) oraz gospodarki magazynowej (SAP WM), posiada liczne certyfikaty m. in. SAP Supply Chain Management – Procurement, SAP Supply Chain Management – Logistic Execution, a także SAP Exchange Infrastructure & Integration oraz SAP ABAP Development. Posiada bogate wieloletnie doświadczenie w obszarze integracji systemu SAP z systemami informatycznymi i
  • Robert Lubandy, doradca logistyczny i właściciel Lubandy.Logistic.Services. Od blisko piętnastu lat związany zawodowo z logistyką. Jako dyrektor logistyki w zakładzie produkcyjnym branży metalowej, odpowiedzialny za logistykę magazynową i nadzór nad produkcją. Potem jak dyrektor ds. sprzedaży rozwiązań automatyzacji magazynowej w Europie Wschodniej. W przeciągu prawie sześciu lat zaprojektował ponad 100 magazynów i rozwiązań automatyzacji magazynowej w branżach FMCG, części zapasowych, lekarstw i produkcyjnej.
  • Zbigniew Sobkiewicz, CPIM Master Instructor, dyrektor konsultingu MPM Productivity Management. Pierwszy Polak, a dziewiąty Europejczyk, który otrzymał stopień mistrza w hierarchii instruktorów Certyfikacji w Zarządzaniu Produkcją i Zapasami (CPIM) amerykańskiego stowarzyszenia APICS. CPIM Master Instructor to najwyższy stopień, jaki można zdobyć, będąc trenerem – członkiem APICS. Licencjonowany trener TFC (The Fresh Connection), zaawansowanego symulatora łańcucha dostaw. Od 2001 r. związany z MPM Productivity Management. Od 2004 r. pełni funkcję dyrektora konsultingu. Od kilkunastu lat zaangażowany w działalność konsultingową. Doświadczenie biznesowe na stanowiskach menedżerskich zdobywał zarówno w dużych spółkach krajowych (IFS Poland), jak i zagranicznych – Belvar na Białorusi. Specjalizuje się w doradztwie z zakresu zarządzania produkcją, logistyką i zapasami oraz wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie.
  • Jacek Olszewski, principal  w polskim biurze Miebach Consulting. Od 16 lat kierownik projektów koncepcyjnych i detalicznych oraz modelowania struktur łańcuchów dostaw w Polsce, Europie Zachodniej i Arabii Saudyjskiej. Szef działu Material Flow Engineering platformy e-learningowej Grupy Miebach. Brał udział w szeregu projektów dla operatorów logistycznych, w tym wsparcia w przetargach na logistykę kontraktową dla wiodących operatorów logistycznych w Niemczech, Polsce i we Włoszech.
  • Piotr Bielicki, menedżer, przedsiębiorca, mentor i trener biznesu, konsultant zarządzania. Absolwent informatyki Politechniki Poznańskiej oraz Staffordshire Polytechnic a także podyplomowych studiów zarządzania na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz finansów korporacyjnych w London Business School. Zarządzał funkcjami korporacyjnymi takich firm jak Bestfoods (Knorr), Raben oraz Beiersdorf (Nivea) gdzie pełnił funkcję członka zarządu oddziału polskiego oraz dyrektora zarządzającego Beiersdorf Customer Supply w Hamburgu - jednostki zarządzającej logistyką koncernu w Europie. Od czterech lat rozwija własną działalność konsultingową pod marką Scout Solutions wspierając zarządy firm polskich i zagranicznych głównie w obszarach logistyki, produkcji, finansów oraz sprzedaży. Wykładowca programu MBA w Zarządzaniu Logistyką w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu. Promotor teorii ograniczeń, metodologii lean management oraz kultury kaizen.
  • Adam Chazanow, w latach 2000-2012 pracował na szczeblu zarządu i rady nadzorczej u globalnych operatorów logistycznych i firm kurierskich, w tym: DHL, Ceva oraz DPD. Regularnie wspiera fundusze private equity oraz inwestorów branżowych w Europie, Ameryce Północnej i Azji w zakresie fuzji i przejęć (M&A). Odpowiedzialny za ponad 20 strategicznych projektów logistycznych dla wiodących producentów oraz sieci handlowych na przestrzeni ostatnich trzech lat w Europie Środkowej, Rosji oraz Wielkiej Brytanii. Założyciel i partner zarządzający Graphene Partners, firmy doradczej specjalizującej się w usprawnianiu logistyki, przede wszystkim w optymalizacji łańcucha dostaw, fuzjach i przejęciach, negocjowaniu umów logistycznych oraz zarządzaniu projektami logistycznymi.
W najnowszym numerze polecamy szczególnie:
 

MENEDŻER: Cel – zbudowanie w Polsce silnego centrum kompetencji logistycznych
Pomysł na projekt wynika przede wszystkim z kompilacji kilku czynników: bardzo dynamicznie zachodzących zmian na polskim i europejskim rynku pracy, objawiających się m.in. rekordowo niskim bezrobociem, rekordowo wysokim zatrudnieniem i wyrażanych przez szereg przedsiębiorstw obaw o wyszukanie i utrzymanie nowych talentów. Jest to także odpowiedź na zmieniające się oczekiwania nowego pokolenia pracowników i olbrzymi potencjał, jaki jest do zagospodarowania w obszarze ściślejszej współpracy pomiędzy środowiskiem uczelnianym, studentami a obszarem biznesowym – mówi Piotr Sędziak, ambasador partnerów biznesowych projektu Top Young 100 i proxy/operations executive director w ABC Data. Z nim i Mariuszem Gerałtowskim, prezesem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów, rozmawiamy o projekcie Top Young 100.

MENEDŻER: Zarządzanie z szacunkiem
Jakie są sekrety przywódców, dzięki którym udaje im się z powodzeniemrozwijać biznes? W jaki sposób firmy poprawiają swoje wyniki, wykorzystując sprawdzone narzędzia i techniki rozwijania pracowników? Jak sprawić, by sukces jednego pracownika przekuć w sukces całej organizacji? W powieści Skuteczne zarządzanie – trzeciej części bestsellerowej trylogii (po książkach Kopalnia Złota i Dyrektor firmy jako Lean Menadżer) – Freddy i Michael Ballé przekonują, że nie wystarczy zastosować Lean. Trzeba stać się Lean. I pokazują, jak to osiągnąć. Książka ukaże się niebawem nakładem wydawnictwa Lean Enterprise Institute Polska. Za zgodą wydawcy publikujemy jeden z jej fragmentów.

ZARZĄDZANIE: Rozwój produkcji wyzwaniem dla logistyki wewnętrznej
Dyrektorzy fabryk zaczną dostrzegać, że bez aktywnego kształtowania sposobu realizacji logistyki i modelu współpracy międzydziałowej logistyka wewnętrzna może okazać się na pewnym etapie ograniczeniem wzrostu produkcji – to jeden z wniosków z siódmej edycji badania Panelu Polskich Menedżerów Logistyki opublikowanych w raporcie „Bariery logistyczne w polskich firmach produkcyjnych”. Co tak naprawdę ogranicza rozwój przedsiębiorstwa na styku produkcja-logistyka? (Magda Kozielska)

PROJEKTY: Dwa obiekty – jeden organizm
W Strykowie pojawił się nowy obiekt logistyczny – drugie już w tym regionie centrum dystrybucyjne firmy Castorama Polska. Choć liczy 50 000 m², co oznacza podwojenie powierzchni obiektów firmy, nie jest to ostatnie słowo sieci handlowej. Centrum ma duże znaczenie regionalne – ma wesprzeć dystrybucję części produktów kierowanych do Rumunii i Rosji oraz konsolidować działania polskich dostawców Grupy Kingfisher, eksportujących produkty do krajów europejskich.

PROGNOZY: Europejskie granice e-commerce
Mimo dużego zainteresowania zakupami międzynarodowymi cały czas istnieją bariery, które ograniczają swobodną wymianę. Bardzo dużymi utrudnieniami są czynniki związane z logistyką, tj. wysokie koszty wysyłki i zwrotów, długi czas dostawy, ograniczone możliwości śledzenia przesyłki. Nad tym, jak uprościć te bariery w sprzedaży głowią się nie tylko przedsiębiorcy, ale także Komisja Europejska. (Arkadiusz Kawa)

A także: CASEBOOK 2017, a w nim:

  • Przeprowadzka miliona sztuk odzieży. Case study: LPP w nowym centrum dystrybucyjnym
  • Innowacja wsparciem dla najemców. Case study: Logicor i Velis IT Systems
  • W zdefiniowanym, krótkim czasie. Case study: Grupa Raben i klient z branży e-commerce
  • Szybka amortyzacja. Case study: Bachmann Forming AG i SSI SCHÄFER
  • Skuteczna promocja na solidnych podstawach. Case study: Farmona i CHEP Polska
  • Zautomatyzowane centrum dystrybucyjne producenta samochodów. Case study: Audi ze STILL i Dematic Egemin
Poznaj także cały spis treści najnowszego numeru:
 

RYNEK

CASEBOOK 2017

  • Przeprowadzka miliona sztuk odzieży. Case study: LPP w nowym centrum dystrybucyjnym
  • Innowacja wsparciem dla najemców. Case study: Logicor i Velis IT Systems
  • W zdefiniowanym, krótkim czasie. Case study: Grupa Raben i klient z branży e-commerce
  • Szybka amortyzacja. Case study: Bachmann Forming AG i SSI SCHÄFER
  • Skuteczna promocja na solidnych podstawach. Case study: Farmona i CHEP Polska
  • Zautomatyzowane centrum dystrybucyjne producenta samochodów. Case study: Audi ze STILL i Dematic Egemin

MENEDŻER

  • Cel – zbudowanie w Polsce silnego centrum kompetencji logistycznych. Rozmowa z Mariuszem Gerałtowskim (PSML) i Piotrem Sędziakiem (ABC Data)
  • Zarządzanie z szacunkiem. Jak sprawić, by sukces jednego pracownika przekuć w sukces całej organizacji?

ZARZĄDZANIE

  • Zanim napiszesz regulamin. Zarządzanie z głową (odc. III)
  • Mniej elastyczne niż w wersji manualnej. Wady i zalety automatycznej kompletacji towarów
  • Rozwój produkcji wyzwaniem dla logistyki wewnętrznej. Wnioski z siódmej edycji badania realizowanego przez Panel Polskich Menedżerów Logistyki
  • Kontrola obiegu palet z aplikacją. Jakie narzędzia informatyczne wspierają gospodarowanie paletami w poolach zamkniętych?

RAPORT

  • Coraz wyższy pułap. Lotnicze cargo w Polsce – jak wyglądają perspektywy jego rozwoju?
  • Kolejny krok w rozbudowie lotniczego cargo. Nowy międzynarodowy terminal lotniczy DHL Express
  • Sześć tygrysów pod pokładem. Pięć najciekawszych ładunków przewożonych przez KLM Cargo

PROJEKTY

  • Trzy poziomy i trzy tysiące robotów. Centrum logistyki e-commerce Amazon w Kołbaskowie
  • Dwa obiekty – jeden organizm. Nowe centrum dystrybucyjne Castorama Polska
  • Test dostaw w modelu just-in-time. Nowe centrum dystrybucyjne Biedronki
  • Jazda na skroplonym gazie. Unilever i LINK przetestowali ciężarówkę Iveco Stralis NP
  • Sposób na nieregularne palety. FM DualFrame – pomysł racjonalizacji z nagrodą

PROGNOZY

  • Europejskie granice e-commerce. Cross-border kluczowym trendem handlu internetowego
  • Dostawa do punktu odbioru lub na żądanie. Jaki rodzaj dostawy i zwrotu preferują e-klienci najszybciej rozwijających się rynków e-handlu?

PRODUKTY NEWS

PRODUKTY

  • Jedzie pociąg… niekoniecznie po szynach. Nowe funkcje i nowe modele pociągów logistycznych
  • Z analizą kosztów zakupu paliwa w pakiecie. Karta flotowa – jakimi nowymi narzędziami dysponuje menedżer transportu?
  • Od wizji do realizacji. Nad czym pracują centra innowacji operatorów logistycznych?
  • Więcej niż cztery ściany. Innowacje techniczne i technologiczne, które dla Twojego magazynu może zaoferować deweloper

WYDARZENIA

Stałe działy
 

RYNEK
Nowe inwestycje, które mają wpływ na przepływ towarów, nowe produkty i usługi z rynku TSL, relacje inwestorskie, zmiany organizacyjne i personalne – zbieramy z rynku i serwujemy w postaci krótkich informacji.

TEMAT NUMERU
Szerokie spojrzenie z poziomu strategii na wybrane zagadnienie związane z zarządzaniem łańcuchem dostaw. Obszerna analiza konkretnego tematu bądź problemu przy wsparciu ekspertów rynkowych, naukowych oraz praktyków.

RAPORT
W tym roku szczególnie przyglądamy się poszczególnym gałęziom transportu, aby dokładnie wskazać naszym czytelnikom, jak zmienia się infrastruktura i jakie mogą być ich oczekiwania dotyczące np. poprawy efektywności wykorzystania danego sposobu transportu. Czy mogą spodziewać się, że na danym odcinku ich towar zostanie dostarczony szybciej, jak np. wykorzystać rozwój portów by rozwinąć eksport/import w przedsiębiorstwie?

ZARZĄDZANIE
Jak podnieść wydajność przedsiębiorstwa wykorzystując do tego zarządzanie łańcuchem dostaw? Trzeba uczyć się zarządzania nim wraz ze zmieniającym się otoczeniem. Produkcja, zakupy, transport, magazynowanie – sprawdzamy, jakie dobre praktyki wypracowali menedżerowie logistyki. Wspólnie z ekspertami szukamy rozwiązań organizacyjnych, operacyjnych i technologicznych, które pomogą ulepszyć, usprawnić i obniżyć koszty w łańcuchu dostaw.

PROJEKTY
Studia przypadków, konkretne projekty – wiemy, że takie artykuły szczególnie interesują naszych czytelników. Chcemy dostarczać im najciekawszych, najnowszych, polskich i zagranicznych opisów projektów związanych z zarządzaniem łańcuchem dostaw we wszystkich jego obszarach.

MENEDŻER
O codziennych obowiązkach, niecodziennych wyzwaniach i ciekawych projektach, edukacji i rozwoju zawodowym rozmawiamy z logistykami.

PRODUKTY
Obszernie prezentujemy konkretne produkty i usługi, które ułatwią codzienną pracę osobom zarządzającym logistyką (m.in. systemy informatyczne, technologie usprawniające produkcję, zakupy, transport i magazynowanie, nowe usługi operatorów logistycznych i kurierów, usługi związane z finansowaniem inwestycji i sprzętu).

PROGNOZY
Piszemy o aktualnych tendencjach i kierunkach zmian. Prezentujemy wyselekcjonowane raporty rynkowe, analizy gospodarcze, badania, podsumowania istotne dla zarządzania łańcuchem dostaw.

WYDARZENIA
Organizujemy, patronujemy i bywamy na kluczowych wydarzeniach (targach, kongresach, konferencjach i spotkaniach), które dotyczą organizacji łańcucha dostaw, bądź kierowanych do branży TSL – zarówno tych w kraju, jak i zagranicą. Tutaj o nich informujemy.

Szczegóły

Kontakt z wydawcą Magdalena Libiszewska, magdalena.libiszewska@forum-media.pl, tel. +48 61 66 83 121
Typ produktu Czasopismo
Liczba stron 100
Format 208 x 294 mm
Częstotliwość ukazywania się czasopisma dwumiesięcznik
Przewidywany czas dostawy

Standardowy czas realizacji zamówienia od daty jego wpływu do Wydawnictwa do momentu dostarczenia przesyłki odbiorcy wynosi ok. 7 dni roboczych. Czasopismo oraz faktura wysyłane są w dwóch niezależnych przesyłkach za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Kontynuacja prenumeraty

Przedłużenie prenumeraty następuje automatycznie i nie wymaga składania oddzielnego zamówienia.

Wraz z ostatnim numerem prenumeraty otrzymają Państwo przypomnienie informujące o kończącej się prenumeracie i automatycznym wznowieniu prenumeraty na kolejny rok. W razie konieczności rezygnacji  należy w przeciągu 14 dni od otrzymania ostatniego numeru w ramach rocznej prenumeraty przesłać do nas pisemną rezygnację na adres bok@forum-media.pl.

Adres strony www

www.prenumerata.laj.pl